PBN – co to jest i jak z niego korzystać?

Nie czekaj! Wybierz świetną ofertę PBN w rozsądnej cenie.

Żeby konsument dostrzegł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz również postarać się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony oraz to czy systematycznie dodawane są do niej nowe profesjonalne i użyteczne dla użytkownika treści. Lecz nie wolno też zignorować tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

PBN i ich wady oraz atuty

PBNy są prywatne, bowiem są tworzone i nadzorowane przez jeden podmiot (z reguły przez agencję SEO bądź dużą agencję marketingową), który troszczy się o jakość publikowanych tam treści. PBNy są często stosowane jako jeden z punktów złożonej strategii marketingowej, co warto mocno podkreślić, ponieważ najlepsze efekty ich użycia zauważa się w stosunku do stron, które zostały starannie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają wygenerowanie pokaźnej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest dobrze postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie to spory koszt, a potem należy poświęcać wiele czasu na zachowanie ich w stosownej jakości.

Wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak wykorzystać potencjał PBN

PBNy doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To właściwie każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są podstawowe dane kontaktowe firmy – jej adres, e-mail czy telefon oraz pełna nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również profil w internetowym katalogu firm, strona na portalu społecznościowym albo artykuł, pod którym podano firmowe dane kontaktowe.

Następny skuteczny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja wartościowych artykułów z podaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej przydatność pierwotnego wpisu, ponieważ natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych traktują jako znak, iż pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są warte uwagi, pomocne informacje. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z branż YMYL, w których ważne jest zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych głównie ze zdrowiem, finansami czy bieżącymi informacjami, prawem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO