Kompleksowa analiza stron internetowych – audyt SEO

Chcesz zlecić audyty stron internetowych? Kliknij tutaj.

Zgodnie z definicją internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to sprawdzenie firmy, przedsiębiorstwa bądź spółki pod kątem wielu czynników, np. finansowych i organizacyjnych, jak również oszacowanie perspektyw dalszego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższe, oznacza zatem audyt SEO? Jest to głęboka analiza strony www, sprawdzająca przeróżne jej elementy, jak hierarchię nagłówków, kod strony, prędkość ładowania się strony, metadane i wiele mniej i bardziej ważnych aspektów. Prócz samego wskazania uchybień i błędów, w dobrym audycie SEO muszą znaleźć się też wskazówki odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO sprawdza stronę internetową pod względem użyteczności, zgodności ze standardami W3C, treści na stronie, jak również poprawności kodu. Oprócz tego sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, żeby odnalazła ona wszelkie dysfunkcje strony oraz – co kluczowe – zaleciła działania, które pomogą je naprawić.

Audyt SEO – płatny, a może darmowy?

Online można znaleźć wiele narzędzi i stron, dzięki którym można w mgnieniu oka i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadzić audyt SEO witryny. Plusy tej opcji? Szybkość i cena. Argumenty przeciw? Jest ich sporo. Dema bądź też bezpłatne narzędzia z niewielką liczbą funkcji, nie są doskonałe. Jeżeli już dostrzegą pewne uchybienia na stronie, to zwykle nie wszystkie. Wiele problemów (między innymi w kodzie) dostrzec można jedynie w czasie analizy dokonanej nie przez oprogramowanie, a przez specjalistę w danej dziedzinie.

Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję oczekuje się z reguły od tygodnia do blisko miesiąca. Okres na dostarczenie raportu powinien zostać wyznaczony w umowie zawartej z agencją, która zadeklarowała, iż go sporządzi. Audyt w wersji płatnej umożliwia wykrycie wszelkich istotnych błędów obecnych w witrynie. Jeśli strona była uruchomiona na otwartym szablonie lub na platformie pokroju Magento czy Shoper, to elementów do poprawy może być mnóstwo. Jeśli witryna powoli się wczytuje, a na najistotniejsze dla klienta frazy pojawia się daleko za pierwszą setką wyników wyszukiwania, to także są to oznaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest trafnym rozwiązaniem.

SEO audyt – co wykaże, jeśli będzie zrealizowany uważnie

Rzetelnie przeprowadzony audyt SEO może wykryć wiele błędów strony, między innymi:

  • powolne wczytywanie się witryny w wersji na komputer i na urządzenia mobilne,
  • błędy strony w wersji na komórki, np. nieprawidłowe wyświetlanie się różnych elementów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • problemy z dostępnością witryny dla robotów,
  • przyczyny niskiej widoczności witryny na słowa kluczowe,
  • brak bądź niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • niska jakość treści na stronie,
  • jakość kodu witryny,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak czy też niewłaściwa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)

.

Kontakt z firmą:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]