Garść informacji o pozycjonowaniu

Sprawdź, komu zlecić pozycjonowanie.

Znamy trzy kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju najważniejsze jest dołączenie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się na ogół:
– miejscowość (np. “restauracja Kraków”)
– dzielnicę (“sklep RTV Polesie”)
– państwo (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w stosunku do podmiotów lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do odbiorców mieszkających na konkretnym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest przydatna też wówczas, gdy firma ma nieduży budżet na promocję i nie może rywalizować na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon

Inny model pozycjonowania to trafne i wypróbowane rozwiązanie dla właścicieli firm dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą poprawnego dobrania fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale też stawki za reklamę w Google Ads znacznie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również znacznie mniejszą konkurencję. Istotne jest także to, iż rośnie trend wprowadzania dłuższych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon Samsung Galaxy S8 biały,
– buty Adidas V racer czarne sklep online,
– golarka Philips MG5720/15 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne zwłaszcza dla sklepów internetowych. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę produktów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową funkcję przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, koncert znanego zespołu czy Święto Pracy. Ten wariant pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie odnaleziona i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. Przeważnie należy zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed wybranym wydarzeniem, by Google zdążyło na czas zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść strony internetowej.

Kontakt z firmą:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]